۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۱۴۵۷۶۳
۱۲ تیرانداز برای شرکت در مسابقه کسب سهمیه المپیک راهی اندونزی شدند.
کد خبر: ۳۵۴۷۳

سقف بی سقف | تاج صدای همه را درآورد جز سپاهان!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،با بازگشت امتیازات کسر شده از سپاهان و پرسپولیس، جدول رده‌بندی لیگ برتر دچار تغییرات شد.

به گزارش ایسنا، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال امروز(سه‌شنبه) رای نهایی‌اش درباره پرونده تخلفات قراردادی سپاهان و پرسپولیس را صادر کرد که به موجب آن، چهار امتیاز کسر شده سپاهان و یک امتیاز کسر شده پرسپولیس به حساب این دو باشگاه برگردانده شد.

پس از بازگشت امتیازات جدول رده‌بندی لیگ برتر در بالای جدول به شکل زیر درآمد:

۱. سپاهان: ۳۱ امتیاز

۲. استقلال: ۲۹ امتیاز

۳. پرسپولیس: ۲۶ امتیاز

۴. تراکتور: ۲۵ امتیاز

۵. ذوب آهن ۲۴ امتیاز

خبرگزاری ایسنا در مطلبی  با عنوان «رسمی: یک امتیاز کسر شده پرسپولیس برگشت» نوشت:

کمیته استیناف رای خود را در خصوص پرونده باشگاه پرسپولیس صادر کرد. رای کمیته استیاف به شرح زیر است:

به توجه به محتویات پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران به لحاظ عدم رعایت دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ در مورد بازیکن گئورگی گولسیانی طی دادنامه شماره ۱۱۵۸ مورخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محکوم به کسر یک امتیاز از تیم فوتبال بزرگسالان حاضر در فصل جاری لیگ برتر و پرداخت یکصد میلیارد ریال جریمه نقدی و اصلاح بخش مغایر قرارداد فی مابین با دستورالعمل گردیده است.

با ملاحظه محتویات پرونده و مدارک ابرازی اولاً رعایت دستورالعمل به عنوان مقررات آمره جز تکالیف اطراف قرارداد است و عدم رعایت آن دارای جنبه عمومی است و بدون نیاز به شکایت شاکی خصوصی ، و به صرف گزارش متولیان امر (سازمان لیگ کشور و کارگروه مربوط ) قابلیت تعقیب توسط رکن قضایی را دارد.

ثانیاً طبق قسمت اخیر بند ۸ دستورالعمل، باشگاه‌ها مجاز به ضمانت یا تقبل پرداخت مالیات مودی طرف قرارداد را ندارند در حالی که در تبصره ۴ ماده ۷ قرارداد منعقده بین باشگاه و بازیکن، پرداخت مالیات بازیکن بر عهده باشگاه قرار گرفته است که هرچند طرفین در راستای عمل به بخش الزام به اصلاح قرارداد منعکس در رای کمیته انضباطی فدراسیون، طی الحاقیه‌ای تکلیف به پرداخت مالیات به عهده بازیکن گذاشته شده است اما این امر موجب زوال آثار ناشی از ارتکاب تخلف نیست و طرفین ملزم به رعایت دستورالعمل بوده‌اند از طرف دیگر باشگاه در لایحه دفاعیه خود چنین استدلال کرده است که قسمت اول و دوم بند ۸ دستور العمل با به کارگیری کلمه به “علاوه” به یکدیگر معطوف شده‌اند و چون قسمت اول بند ۸ ناظر بر اتباع داخلی است پس مفهوم مخالف قسمت دوم بند ۸ این است که ممنوعیت مذکور از حیث مجاز نبودن باشگاه‌ها در پرداخت مالیات مودی مربوط به اتباع خارجی نیست در حالی که نمی‌توان چنین برداشتی از مفاد بند ۸ دستورالعمل نمود چرا که مطابق با قانون مالیات‌های مستقیم مشمولان پرداخت مالیات، اعم از ایرانی و خارجی مکلف به تبعیت از قوانین داخلی هستند و ضمن اینکه الحاقیه بعدی تنظیمی منظم به قرارداد اولیه باشگاه و بازیکن دلالت بر پذیرش ضرورت پرداخت مالیات توسط شخص مودی را دارد.

ثالثاً طبق بند ۱۰ دستورالعمل پرداخت هرگونه وجوه خارج از قرارداد تحت عنوان خدمات رفاهی ممنوع است که بر این اساس در گزارش اعلامی چنین آمده است که: تهیه مسکن و ایاب و ذهاب بازیکن مستند به بندهای ۳ و ۱۱ ماده ۴ قرارداد بر عهده باشگاه قرار داد شده است که با توجه به مفاد بند ۱۰ دستورالعمل در صورتی که وجوه مذکور در قرارداد درج شود دارای منع قانونی نیست رابعاٌ عدم رعایت بند ۱۱ دستورالعمل از جهت کسر ۵/۲ درصد حق عضویت از موارد لازم و ضروری تصریح در قراردادها نیست و جز تکالیف قانونی هر یک از طرفین است و در صورتی می‌تواند تخلف تلقی شود که استنکاف از پرداخت با دلیل احراز و ثابت شود علی هذا با توجه به مراتب مذکور و دفاعیات به عمل آمده ،تجدید نظرخواهی باشگاه پرسپولیس تهران نسبت به دادنامه اصداری در خصوص بندهای ۱۰ و ۱۱ دستورالعمل وارد تشخیص و نسبت به بند ۸ دستورالعمل غیر ثابت تشخیص می‌گردد ولیکن از آنجایی که در مورد کسر امتیاز از باب عدم رعایت دستورالعمل مذکور نصی در مقررات انضباطی وجود ندارد و اساسا طبق اصول حاکم بر فوتبال نتایج باید در زمین بازی رقم بخورد و امتیازات مکتسبه از مسابقات رسمی ثابت و پایدار است لذا مستند به ماده ۱۰۶ از مقررات انضباطی و دستورالعمل صدرالاشاره ضمن نقض دادنامه معترض عنه در بخش کسر امتیاز ، نسبت به سایر بخش‌ها عیناً تایید و اعلام می‌شود رای صادره قطعی است.

سقف بی سقف | تاج صدای همه را درآورد جز همشهریان را

استقلال: این حکم که به منزله یک قانون شکنی آشکار در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد

طبق نوشته رسانه رسمی استقلال، در پی صدور حکم عجیب کمیته استیناف، باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد؛

 آنچه امروز در قالب حکم استیناف مطرح شد، استهزای فوتبال ایران بود. فوتبالی که حتی به قوانین خودش احترام نمی گذارد، چگونه توقع دارد دیگران احترامش را نگه دارند. باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات فوتبال به دلیل همین قانون سقف بودجه و سقف خرید که قرار بود فوتبال ایران را از بحران گرانی و تورم غیر قابل مهار نجات بدهد، تن به رعایت دستورات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داد اما حالا با بازگشت امتیازات تیم های متخلف، مشخص شد آنچه در فوتبال ایران هیچ ارزشی ندارد همین قوانین است.

 باشگاه استقلال با محکوم کردن این نمایش خجالت آور و این بی قانونی محض از این پس خود را ملزم به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی داند‌. به نظر می رسد فدراسیون فوتبال از این قانون تنها برای تامین منابع مالی خود استفاده کرد چرا که امتیاز تیم های خاطی برگردانده شده اما جریمه های مالی پابرجا مانده تا حاصل فعالیت های فرا قانونی برخی تیم ها در فصل نقل و انتقالات، درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال باشد. این حکم که به منزله یک قانون شکنی آشکار در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد، بی شک راه تخلف را به تمامی باشگاه ها آموزش خواهد داد که قانون را زیر پا له کنند و جریمه اش را بپردازند.

 باشگاه استقلال این قانون شکنی آشکار را محکوم کرده و پیشنهاد می کند روز ۵ دی در تقویم فوتبال ایران به عنوان روز بی قانونی ثبت شود. دوستانی که در کمیته استیناف امتیازات کسر شده از تیم های خاطی را برگرداندند و دوستانی که مجوز این قانون شکنی را به کمیته استیناف دادند باید پاسخگوی باشگاه استقلال باشند چرا که در ازای درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال ایران از خاطیان، این باشگاه بزرگ استقلال بود که امکان تقویت خود را از دست داد.

 باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نیم فصل و از این پس تنها و تنها به قوانین فیفا پایبند خواهد بود و دستورالعمل های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را هم به دلیل نداشتن وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی بایگانی می کند. قانونگذاری که خود قانون شکنی می کند هیچ وجاهتی ندارد.

 باشگاه استقلال همچنین خود را موظف می داند به یک باشگاه خاص که اسپانسر فدراسیون فوتبال شده تبریک بگوید. این قانون شکنی و درآمدزایی مبارک آنها که فوتبال ایران را از مسیر قانون به جاده هرج و مرج مالی بردند. در پایان باشگاه استقلال ضمن عذرخواهی از هواداران فهیم خود بابت این نمایش مضحک و خجالت آور، از وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی تقاضا دارد با ورود به این ماجرا، مانع ترویج قانون شکنی در فضای ورزش کشور شوند.

 

سقف بی سقف | تاج صدای همه را درآورد جز همشهریان را

سپاهان: نتایج باید در زمین رقم بخورد

از آنجایی که در خصوص تخلفات مذکور نص مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال دلالتی بر اعمال تنبیه کسر امتیاز در مورد تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل یاد شده ندارد و اساساً طبق اصول حاکم بر فوتبال نتایج در جایی که فاقد نص مقررات برای کسر امتیاز است باید در زمین بازی رقم بخورد و امتیازات مکتسبه از مسابقات رسمی ثابت و پایدار است و نیز با التفات بر اینکه رعایت دستورالعمل جز تکالیف و وظایف هر دو طرف قرارداد است و علی القاعده شایسته بود بازیکنان نیز به جهت عدم رعایت دستورالعمل مشمول تعقیب و تحقیق قرار گرفته و با تنبیهات مقرر مواجه می‌شدند و نیز اعمال اصلاح قراردادها در نصوصی که مغایر با دستورالعمل است بر عهده طرفین قرارداد است وانگهی pirnciple of integrity ثبات نتایج و حفظ نتایج به دست آمده و احترام به آن ضروری است لذا مستنداً به ماده ۱۰۶ از مقررات انضباطی و مفاد دستورالعمل صادره با توجه به احراز تخلفات باشگاه نسبت به بندهای اول، سوم و چهارم این دادنامه تجدید نظرخواهی غیر وارد تشخیص و نسبت به بندهای دوم و پنجم وارد و ثابت تشخیص ضمن نقض حکم تجدید نظرخواسته در بخش کسر 4 امتیاز از تجدید نظرخواه، بخش دیگر رای تجدیدنظر خواسته متضمن محکومیت تجدید نظرخواه به جریمه نقدی و اصلاح قراردادها عیناً تایید و استوار اعلام می‌شود این رای قطعی است.

 

سقف بی سقف | تاج صدای همه را درآورد جز همشهریان را

 

 پرسپولیس: جسارت اجرای قانون را ندارید!

رضا درویش پس از اعلام رأی کمیته استیناف و بازگشت امتیاز پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: سرانجام پس از مدت‌ها حکم فرمایشی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال صادر شد و یکبار دیگر مشخص شد کسانیکه پایبند به قانون هستند دچار ضرر و خسران بسیاری می‌‌شوند. بیشترین ضرر را در بین تیم‌ها همه اذعان دارند که پرسپولیس متحمل شده است چون پرسپولیس خودش را پایبند به قانون وضع شده می‌دانست اما متوجه شدیم این شعاری بیش نیست. 

وی افزود: سؤال این است مسئولین و ریاست فدراسیون فوتبال شما که جسارت اجرای قانون را ندارید چه نمایشی به پا کردید که گفتید قانون گذاشته‌ایم، سقف بودجه گذاشته‌ایم و آن نمایش را اجرا کردید برای اینکه بگویید ما هم می‌‌توانیم قانون بگذاریم اما جسارت اجرای قانون را داشتید یا نه؟

درویش تأکید کرد: اگر مشکل‌تان کم‌پولی یا بودجه فدراسیون بود راه‌های دیگری را انتخاب می‌کردید. شاید این بهترین مسیر بود سهل و آسان و دیگران هم گوش به فرمان شما هستند. 40-50 یا 60 میلیارد تومان تأمین هزینه‌های فدراسیون را بکنند. فدراسیونی که مدت‌ها است شعار می‌دهد از بی‌پولی رنج می‌برد و تأمین هزینه کند. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شخص آقای تاج باید پاسخگو باشد البته آنها خودشان را پاسخگو نمی‌دانند و احتمالاً برای سمیناری، کنگره‌ای یا چیزی به خارج از کشور می‌رود تا آب‌ها از آسیاب بیفتد ولی رقبای ما بازیکنان‌شان را جذب کردند، تهاتر کردند، کم و زیاد کردن، سال آینده‌شان را دو برابر کردند؛ هر کاری دل‌شان خواست کردند. فقط این پرسپولیس بود که ضرر اصلی را متحمل شد. البته اینها از پیش برنامه‌ریزی شده بود. چرا زمانی که من گفتم ای کاش قهرمان نمی‌شدیم فکر این روزها را می‌کردم. چون خیلی‌ها قهرمانی را به پرسپولیس برنمی‌تابند و در حیله بسیار هستند که چگونه ممانعت کنند از قهرمانی پرسپولیس؛ چون ما با همت خودمان، دعای مردم و محبت حضرت حق به این مهم نائل شدیم.

 

برچسب ها: لیگ برتر فوتبال تاج فدراسیون فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان
ارسال نظر
آخرین اخبار